2012/10/21

Bodypainting SM 2012

Kuten edellisessä postauksessa mainitsin, osallistuin bodypaintingin eli vartalomaalauksen sm-kisoihin, nyt jo toista kertaa! Sarja on siis avoin ja siksi niitten on pakko mut sinne huolia, vaikka oonki tämmönen kakara. Kisoihin valmistautumisesta en jauha sen enempää kuin että hommaa oli paljon ja sitä riitti koko syksyksi.. Ensimmäisiä juttuja kisoja varten tosin ostin jo heinäkuussa:D no, oli hyvä kuitenkin olla ajoissa ettei kaikki kasaantunu viime viikoille. Tänä vuonna Empun vanhemmat suostui tähän mallihommaan, mikä oli tosi kiva! On se kuitenkin aina eri asia maalata tuttua naamaa:) nii ja tällä kertaa Teaki pääs mukaan kannustamaan ja tietysti kuvailemaan!

Teemana oli tänä vuonna avaruus, joka oli tavallaan kiva mut tavallaan ei. Aluksi olin vähän hukassa suunnittelussa koska avaruus todella on niin laaja, eikä mikään oikeen inspiroinu. Kesän aikana suunnitelma kuitenkin kehittyi ja alkusyksystä visio oli päässä valmiina!

Perjantai-illaksi tultiin Helsinkiin ja voin kertoa, että jännitys oli kamala:D Pahin oli ehkä automatka messukeskukseen, kun mahassa myllerti enkä ollu syöny muuta kuin pari haukkua leivästä... Kisapaikalle päästessä olin jo vähän rauhottunu! Kisa-alueella oli aika tyhjää kun me sinne heti klo 10 tultii, ja suurin osa muista kilpailijoista tuli vasta puoli 11 jälkeen. Muiden layoutteja ja etenkin hiuksia katellessa tuli jo täysin 'voi ei mä tuun viimeseks' -fiilis, ja aavistin että taso oli todella kova.

Siinä se kisa sitten alko ja ennen pitkää huomasin, että mulla on aikaa tosi paljon, ehkä liikaaki. 1,5 tunnissa tais olla jo lähes koko kroppa maalissa... Tietty viimeistelyä riitti ja ei sitä ylimääräistä aikaa jäänyt kuin vartti, mutta silti jäi mietityttämään että mitä olisin siinäki vielä ehtiny tehdä!

Näistä kuvista suurimman osan on ottanu Tea ja joitakin mun serkku, joka oli myös kuvailemassa!

Huomatkaa mun paita, jonka mun kaveri lähetti Brysselistä asti että voisin ihan kisoja varten sen laittaa:D

Tein siis työni aika rauhassa ja ehdin vähän katella myös muiden työskentelyä. Huomasin, että a) taso oli TODELLA kova b) mulla oli jotenki tosi erilainen työ, varsinkin väreiltään ja c) voisin unohtaa mun haaveet kymmenen parhaan joukosta... 






Mun layoutista ei valitettavasti tajuttu ottaa kunnon kuvaa, mut laitoin nyt ees tän aika tärähtäneen. Layout on siis työsuunnitelma/-piirros mutta koska en osaa piirtää niin ratkaisin asian maalaamalla vanhan barbin:D Pallo ja renkaat esitti Saturnusta ja sisällä pallossa luki hahmon tarina. Hahmo oli siis Saturnia avis (latinaa, tarkoittaa Saturnuksen lintua) eli Saturnuksen renkaiden suojelija ja valtiatar.


Siinä se poseeraa jo lavalla! Empulle tärkeä kokemus oli myös ihan oikeat kuvaukset ammattilaiskuvaajan kanssa, niitäkin kuvia saatetaan tänne jossain vaiheessa pistää:) Emppu oli muutenkin oikein hyvä malli ja jaksoi hyvin, vaikka siivet painoi olkapäitä ja kylmä tuli välillä. Huomatkaa myös tuomarit Riina ja Saara taustalla! Oli jotenkin hankala suhtautua Saaraan arvovaltaisena tuomarina, ja hihittelin epämääräisesti aina kun se tuli mun työskentelyä kattomaan:D


Palkintojenjaossa mun (ja Neetan) veikkaukset kolmen parhaan joukosta meni vähän mönkään.. Heti sen päätyttyä viipotin tuomaripöydän ääreen innoissani (ja peloissani) kysymään pisteitäni ja sijoitusta, ja yllätyksekseni tulin 7. SIJALLE!! Olin tosi iloinen, koska osallistujia oli 14 ja olin tosiaan jo aikaisemmin hylännyt top10-tavoitteeni:D Ja toinen asia, josta olin myös iloinen oli se, että mun ikää ei hehkutettu/ihmetelty/mainostettu juuri ollenkaan! Mua kohdeltiin ihan kuin ketä tahansa varteenotettavaa kilpailijaa:D Toki monet tuli kysymään ihan kasvokkain et 'ai ooksä se 14-vuotias' mutta se ei haitannu yhtään, pääasia että olin ainakin jotenkin samalla tasolla kuin muut:D


Vähitellen muiden kilpailijoiden kanssa jutellessa ja muutenkin rauhoittuessa alkoi tajuta että nyt tää on taas tältä vuodelta ohi.. Tuomarit multa jo kyselikin että tuunko ens vuonna, ja sanoin että enköhän;) Riippuu ensi vuoden teemasta mutta kyllä mä tätä haluaisin jatkaa niin pitkälle kun jaksan! Saara vitsailikin että mä en saa lopettaa kisailua ikinä:D Tuomareilta tuli taas muutenkin mukavaa kommenttia, ja Riina heitti että tällä vauhdilla voin lähtee sitte parikymppisenä maailmalle uraa luomaan..:D


Ei voi taas muuta todeta kuin että KIITOS kaikille ihmisille jotka mua on tukenut, eli äitiä joka auttoi layoutin ja siipien rakentelussa, isiä, Emppua, Teaa, kaikkia kannustavia kavereita, Neettaa joka on ollut mahtava vertaistuki ja juttelukaveri fbssä, Saaraa joka on antanut mulle täydet oikeudet kysellä mitä vaan maalailuun tai meikkailuun liittyviä juttua, kivoja kanssakilpailijoita, kuvaaja-Vellua, avaruuspaidan lähettäjä -Esteriä ja monia monia muita!

Nyt ollaan Tean kans vielä Helsingissä, Emppu joutui lähteen meiän isin kyydillä jo tänään Ouluun koska sen passi oli vanhentunut ja Hki-Oulu-lento ei ois ilman passia onnistunu.. Huomenna Tea lentää siis takas Ouluun ja mää lähen äitin kans loppulomaks Brysseliin! Jonkun tason postaustaukoa on siis luvassa:/ Hyvää syyslomaa kuitenkin kaikille, joilla se nyt on!:)



21 kommenttia:

Nelli kirjoitti...

ihan mieletöntä!! oot tosi taitava ja todellakin elävä esimerkki siitä, että ikä on vaan numeroita :)

stemi kirjoitti...

Kiitos! jep numeroitahan ne vaan:)

Rapu kirjoitti...

Mun mielestä todella upeaa työtä oot tehnyt, saat olla tosi ylpee itestäs! Ite en koskaan osais tehdä tollasta :) Keep it up guys!

stemi kirjoitti...

tänks!:)

Tiitu kirjoitti...

mä olin ite messuilla töissä miyon meikeillä tekee. mut pakko oli päästä välillä tsekkas kisoia, ku oli pari koulukaveria tekemässä:) tosiaan oli kova taso. mun äiti oli iha haltioissaa ku se ihaili sun työtä ja kerroin sille jopa sun iän. oikeesti sä olit tosi rauhallinen ja susta paistoi onnellisuus kasvoilta. tsemppii jatkoo:)

stemi kirjoitti...

Haha kiva! Kiitos paljon:)

Katri kirjoitti...

ihan mielettömän hienoa työtä, ja näytti musta vielä upeemmalta siellä paikan päällä! ;)

norppa kirjoitti...

Hurjan paljon onnea! Kattelin toisesta blogista lauantaina postausta ja katoin et pronssi oli ihanan erilainen mut ei tosiaa lähikuvaa nähny muistaku sen postaajan omasta työstä. Huippua! :)

stemi kirjoitti...

Katri: kiitos ja oon vähän samaa mieltä!:)
norppa: Kiitti paljon:)

!lotta kirjoitti...

Luin sun blogia alkuaikoina jo, mut sit se katos mun hallintapaneelista luulin vain ettette enää päivitä (?) no nyt olin kuitenki kattomas noit bodypanting sm kisoi ja tajusin et olit tänä vuonnaki osallistunu, joten oli pakko googlettaa sun blogin nimee ja luinki kaikki lukemattomat postaukset putkeen :D
Sun työ oli tosi hieno, kaverinkans just mietittii et erottu kivasti siitä muiden värimaailmasta toi kultanen :) onnee viel!

Sonia kirjoitti...

Oi, upeita kuviakin upeasta työstä! Itse yritin kovasti räpsiä kuvia sun tämänvuotisestakin työstä, mutta en saanut noin hyviä lavalta. :)

stemi kirjoitti...

!lotta: Hmh, outoa:o Kiitos kiitos:)
Sonia: Ai, säkin olit siellä:D Kiitos!

Anonyymi kirjoitti...

Mistä noita maaleja saa? Milloin tiedossa, mikä aihe ensi vuonna on?

stemi kirjoitti...

Maaleja saa monista eri paikoista, ite tilaan netistä (sillyfarm.com) mut löytyy myös mm. pilailupuodeista:) Aiheen julkistamisajankohta vaihtelee vuosittain, mut yleensä se on joskus keväällä!

Laura K kirjoitti...

ihan sairaan hieno, oot kyllä lahjakas! :)

stemi kirjoitti...

Kiitoksia:)

Anonyymi kirjoitti...

empul on hyvät tissit

Anonyymi kirjoitti...

Hei minkä pituinen Emppu on?

stemi kirjoitti...

162 cm:)

Anonyymi kirjoitti...

Vau..
Mä löysin tän blogin ihan sattumalta, en yleensä blogeja seuraa paitsi ehkä jotain äitiys blogeja kun vauvaa odotan, mutta tätä alan ehdottomasti lukea!
Aivan uskomatonta jälkeä teet meikkien ja näiden body painting juttujen kanssa, todellista taidetta! Olet uskomattoman lahjakas enkä uskoisi että olet noin nuori! Sulla on hieno ura edessä, toivon kuulevani susta sen merkeissä julkisuudessa myöhemmin:)

stemi kirjoitti...

Kiitos paljon! Kyllä kuulet musta vielä varmasti;)