2011/10/26

Bodypainting SM 2011

Blogissa on ollut taasjälleenkerran taukoa, mutta tällä kertaa sille löytyy ehkä jopa ihan hyvä syy:) Bodypaintingin SM-kisoissa olin siis tänä vuonna nuorimpana osallistujana ikinä:D ajattelin selittää kaiken nyt aika perusteellisesti, kilometripostaus luvassa.... niin ja kuvia valitettavasti vähän, koska kuvaamisesta vastasi äiti ja mun kamera, ja suurin osa kuvista on käyttökelvottomia:D

Mistä tää kaikki siis lähti? 

Saaran ja Agnethan blogeista löysin näitä bodypainting-juttuja, ja siitä lähti se googlettelu.. Katselin kaikki kuvat aikaisemmista kisoista läpi ja mun mielestä kaikki ne työt oli jotain maailman siisteintä:D ajattelin kuitenkin että noin suuritöisiä juttuja en jaksais kotona tehä ja pysyttelin vielä tähän aikaan vaan meikeissä. No sitten laitoin Piille kommentin, jossa kysyin vinkkejä itseopiskeluun ihan meikkaamisessa, niin tämä ehdotti että bodypaintingin sm-kisojen sarja on avoin, eli sinne voi mennä kuka tahansa.

Siis mitä, voinko mäkin osallistua niihin kisoihin?? Löysin tieni Suomen Maskeeraajien sivuille ja kilpailusääntöihin, ja siellähän luki, että kilpailusarja on avoin. Tässä vaiheessa päätin että meen niihin kisoihin vuonna 2012, mutta kuinkas sitten kävikään:D tuon "päätöksen" tein pääsiäisenä, mutta salaa mielessäni tiesin että enhän mä nyt sinne asti jaksa oottaa:D Rupesin ideoimaan mahdollista työtäni tämän vuoden kisoja varten, ja teemana oli siis vedenalainen maailma. Ideoita oli aluksi monta, mutta alkukesästä yhden niistä mietin jo niin pitkälle että oli ihan turha edes ajatella niitä muita. Sitten laitoin Neetalle (siis Agnethalle, Neetta on helpompi kirjottaa:D) sähköpostia ja kyselin yhtä sun toista kisoista ja maaleista ja kynäruiskuista. Aloin harjoittelemaan ja miettimään niitä lisäosia yms. Kaikki näytti jo ihan selvältä ja meinasin jo ilmottautua, mutta sitten tajusin että eihän mulla oo mallia. Emppu ja pari muuta kaveria olis halunnu tulla, mutta kenenkään äidit ei oikeen innostunu siitä ajatuksesta että heidän 13-vuotiaat lapsensa menee ison yleisön eteen poseeraamaan puolialasti:D juttelin tästä sitten mun sedän (oikeestaan tädin miehen, oon tottunu sanomaan setä) kanssa ja se lupas hoitaa jonkun mulle. 30.9. oli viimenen ilmottautumispäivä, ja ei sitä mallia ollut vielä silloinkaan, mutta onneks täti sitten soitti ja kertoi että saan mallin sieltä Salkkareista:) olin ihan innoissani ja menin heti ettimään Nooran facebookista. Noora on siis Salkkareissa maskeeraajana, mikä on tosiaan vähän hassua kun Noora olis varmaan ite tehny parempaa jälkee ku minä:D No kuitenkin, viimesenä päivänä ilmottauduin ja sitä taisin ehkä hehkuttaa muutamille ihmisille.... sori. 

Siitä sitten alko se työnteko, kaikki piti miettiä tosi tarkkaan ja rupesin rakentamaan lisäosia ja hankkimaan maaleja. Viime viikko oli ehkä se pahin, sillon tuli valvottua ja stressattua eniten. Perjantain otin vapaaksi koulusta ja sitten lähettiin junalla Helsinkiin. Emppu, Tea ja Laukki olis halunnu tulla kannustaa, mutta Laukki oli Ruotsissa jossain sen pelissä ja Tealle ja Empulle ei löytyny yöpaikkaa. Tein layoutin junassa, ja onneks siitä ei otettu yhtään kuvaa, tuli aika ruma:D perjantai-iltana se jännitys sitten kasvoi ja kasvoi, ja lauantai-aamun taisin lähinnä täristä. Kisapaikalle Kauneusmessuille löydettiin Nooran kanssa helposti, ja rupesin laittamaan hiuksia heti. Luulin että kaikki olis siellä paikalla jo joskus puol kymmenen, mutta viimeset tuli vasta puol 11, vaikka kisa alkoi jo yheltätoista. Siinä hiuksia laittaessa tajusin että Saara Sarvas istuu siinä just mun vieressä:D
ajatuksiani lainaten:
 "omg nyt se kävelee tosta, apua kehtaanko sanoo mitään.. noniin, nyt ehkä kun se tulee tosta just..
'MOI SAARA, MÄ LUEN SUN BLOGIA'"
'aijaa, no hei tosi kiva kuulla ja tsemppii kisaan!'
tän jälkeen hiukset unohtu ja rupesin lähinnä stalkkaa Saaraa siellä:D voi kyllä, oon suuri fani. Eipä aikaakaan kun Saara ite tuli kattoo mun layoutia (tässä vaiheessa toivoin, että olisin tehny sen paremmin) ja sitte äiti rupes siinä jotain mainostaa mun iästä ja Saara oli tosi innoissaan. Ihan vähän ennen kisan alkua moikkasin myös Neettaa, jonka pöytä oli ihan mun vieressä.
Siitä se kisa sitte lähti! Kaikki meni aika lailla niin ku olin suunnitellutkin, ja Noora oli tosi kärsivällinen ja aivan täydellinen malli:) Ajan kanssa ei tullut ongelmia ja neljä tuntia kulu (ainaki mulla, noorasta en tiiä..) tosi nopeesti. Ainoo pieni katastrofi oli se, kun pohje-evät ei meinannu pysyy sillä liimalla, mut kyllä neki sit tarttu.


Kilpailuaika loppui klo 15, ja sitten mallit jäi tuomareiden tarkasteltaviksi ja kilpailijat häädettiin pois. Katselin muiden töitä ja tosi monet aivan törkeen hienoja! Olin jo ihan varma että tuun viimeseksi:D Tässä välissä kävin moikkaamassa Laveran pisteellä Karkkipäivän Sannia, tapasin siis kolme bloggaajaa päivässä, ei paha... Kauneusmessuilta ostin muutaman glitterin ja kynsilakan, en malttanu kauaa olla pois kisapaikalta. Sitten me syötiin siinä valissä vielä jotain, ja Saara tuli taas kattoo mun työtä:D muistin jopa pyytää yhteiskuvaa, ja juteltiin vähän aikaa.
maailman urpoin ilme, ruma käsi ja saara:)


Viideltä oli palkintojenjako! Tietenkään en menny sinne kisoihin "kilpailemaan" ja tiesin että en mitenkään hyvin sijoitu, mutta se ei haitannu^^ juontaja kuulutti mut ja nooran sisään jotenkin näin: 
"Seuraavaksi annetaan erikoisaplodit, sillä lavalle nousee nuorin kilpailija miesmuistiin, tästä tytöstä kuullaan vielä! 13-vuotias Stella Sironen Oulusta!" Tässä vaiheessa oli jo ihan epäuskoinen ja outo olo:D en tiiä, olisinko halunnu että tästä iästä tehdään noin iso juttu, mutta en valita:) paras kuva jonka äiti onnistu ottaan Noorasta lavalla:

Kärkikolmikko, vasemmalla kolmanneksi tullut, keskellä voittaja ja oikealla hopeaa saanut:)

En vissiin osannu olla kuvattavana tuona päivänä? nojaa, tässä me palkintojenjaon jälkeen:)



Menin kyseleen tuomareilta mun sijoitusta palkintojenjaon jälkeen, ja olin tullut 12. sijalle:) tosin netissä  lukee että olisin tullu 13. sijalle, mutta ei kai sillä niin väliä. Ja meitä osallistujia oli siis 16. Yks niistä tuomareista, Riina Laine kertoi mulle että tuomareiden mielestä mulla oli ollut kisan hienoin silmämeikki:D aika hassua, koska mun mielestä se meikki oli harvinaisen tylsä, vaan hopeeta glitteriä ja musta varjostus, mutta oon kai mä aika ylpeä:D Neetan (joka oli siis tullut kolmanneksi) kanssa juteltiin vielä vähän aikaa, ja sitten menin auttamaan Nooraa kaiken pesemisessä. Lavalla Nooraa oli ruvennut pyörryttämään, mutta onneksi mitään ei käynyt. Kyllä se about 6 tunnin seisominen rupee pyörryttämään itse kutakin:D 

Siinä samalla tosi monet muut kilpailijat kävi onnittelemassa ja halailemassa ja kyselemässä kaikkee multa! Kyllä mä tiesin että maskeeraajat on kivaa porukkaa, mutta että tämmöstä...!:D kaikki oli niin ystävällisiä ja kiinnostuneita. Siinä sitten ootin että Noora saa kaikki maalit pois ja sitten lähettiin Hiekkaharjuun toiseksi yöksi. Puhelut, tekstarit ja kaiken selittäminen tarkasti vaikka kenelle, ja sitte kymppiuutisia odottelemaan. Olin aika tarkkaan vältelly kameran, eli en näkyny siellä loppukevennyksissä:D nojoo, sitten vihdoin väsyneenä ja helpottuneena nukkumaan. Aamulla kävin keskustassa ja valtterissa (kirppari), ja sit taas junalla tänne Ouluun. Nyt syyslomalla oon saanu levättyä jo hyvin, ja sitte vaan halloween-meikkejä ja viimenen osa Autumn 2011 -postaussarjasta:)

Haluaisin kiittää ensinnäkin malliani Nooraa kärsivällisyydestä ja kannustamisesta, äitiä kaikesta auttamisesta mm. lisäosien rakentamisessa, iskää sponsoroinnista, Markoa mallin hommaamisesta ja yleisestä järjestelystä, Neettaa kaikkiin mun miljooniin kysymyksiin vastaamisesta ja Emppua, Teaa, Laukkia, Esteriä, Iristä, Saaraa ja monia muita yleisestä kannustamisesta! Ja tietenkin onnea vielä kärkikolmikolle:) Reissu oli aivan mahtava, ens vuonna uudestaan!:)

ps. sori nyt todellakin näistä kuvista, laitan ehkä myöhemmin parempia ammattilaisten ottamia kuvia, jos saan niitä jostain. 

6 kommenttia:

Jonna kirjoitti...

Vau, tosi hieno työ ja uskomattoman rohkeaa tulla kisoihin tuossa iässä! Ihan mieletöntä! Nostan todellakin hattua!

Ihana blogi myös, pakko alkaa stalkkeriksi! :)


Oltiin muuten Nooran kanssa samalla luokalla samassa maskikoulussa!

stemi kirjoitti...

Kiitoksia:) oho vähänkö siistiä!

Lenore kirjoitti...

kiva postaus! mulla olis kuvia myös sun työstä järkkärillä otettuja, että voin jossain vaiheessa (kun kerkiän) niin lähetellä niitä sulle! :)

stemi kirjoitti...

Joo olis tosi kiva jos jaksaisit lähettää!:)

Anonyymi kirjoitti...

Moi Stella!

Olimme kaikki tuomaristossa kuin kisajärjestäjienkin kesken ihan ihmeissämme, kun kuulimme sinun ikäsi. Ihan aiheesta juontajamme sinut nosti esiin palkintojenjaossa! On järjettömän hienoa, että olet noin nuorena jo noin innokas, päättäväinen ja kilpailutyöstäsi näki, että sinulla on myös lahjoja. Silmämeikkisi oli tosiaan kisan paras - glitteriä ja musta varjostus ainoastaan joo, mutta siinä oli hieno malli, 3-ulotteisuutta ja jotain jännää mistä me kaikki vain pidimme todella paljon.

Jatka siis samaan tahtiin, harjoittele lisää ja lue alan lehtiä ja kirjoja, ja erityisesti NAUTI tästä upeasta taiteesta. Sinusta kuulemme varmasti vielä! :)

Terveisin,
Riina Laine
S.M.Y

stemi kirjoitti...

Riina, kiitos tosi paljon ja juuri noin ajattelinkin toimia:)